Blogs
Omdat kennis en inspiratie zich niet laat beperken tot een vast moment, gaat de interactie altijd door via ons netwerk. Wij zijn er om jou te informeren en te inspireren met relevante content, nieuwe ontwikkelingen en inspirerende cases binnen citymarketing. Informatie die we via onze themabijeenkomsten of relaties van het netwerk verzamelen en hier met je delen.
Heb je relevante citymarketing content die je graag via onze website wilt delen? Neem contact met ons op. Let op: wij plaatsen geen commerciële bijdragen.
-
Carlijn Leenders treedt toe tot het bestuur!
| Netwerk Citymarketing NederlandCarlijn Leenders treedt toe tot het bestuur!Wij zijn blij met de komst van Carlijn Leenders als ons nieuwe bestuurslid. In het dagelijkse leven helpt zij als zelfstandig adviseur plekken met hun branding en marketing. En deze ervaring brengt ze mee naar Netwerk Citymarketing Nederland.
-
Nuttige evenementeninformatie voor citymarketeers
Nuttige evenementeninformatie voor citymarketeersEvenementen zijn voor veel gemeenten belangrijk. Zo verbinden ze bewoners, zorgen voor bezoek en stimuleren de economie. Daarom krijgen steeds meer citymarketingorganisaties een rol rondom evenementen en niet alleen vanuit marketingperspectief.
Meer lezen over Nuttige evenementeninformatie voor citymarketeers
-
Er zit muziek in ons nieuwe bestuurslid
| Netwerk Citymarketing NederlandEr zit muziek in ons nieuwe bestuurslidMarc brengt muziek met zich mee. Door alle hits, optredens en unieke projecten met zijn broer Guus Meeuwis en de band is zijn liefde voor marketing gegroeid. Deze ervaring zet hij in als Directeur bij Citymarketing Tilburg en Netwerk Citymarketing.
-
De eigenzinnig slimme stad: high-tech identity
De eigenzinnig slimme stad: high-tech identityDe paradox tussen historische identiteit en futuristische technologie bieden elke stad een opening om zich uniek te positioneren. De grootste uitdaging voor de toekomst van citymarketing; tot de volgende pandemie!
Meer lezen over De eigenzinnig slimme stad: high-tech identity
-
Hoe zorg je dat de gemeente voor citymarketing blijft kiezen?
Hoe zorg je dat de gemeente voor citymarketing blijft kiezen?Stijgende zorgkosten. Corona. De komende crisis. Steeds meer gemeenten komen in financiële problemen. Hoe zorg je ervoor dat je gemeente dan toch blijft investeren in citymarketing en daarmee in haar eigen toekomst?
-
Crowd management routekaart 2021
Crowd management routekaart 20212020 was “een jaar om snel te vergeten”. Iedereen keek verlangend uit naar 2021. Maar één ding is duidelijk: we gaan niet van lockdown ineens naar risiconiveau nul. Aan jou de uitdaging om met de ervaringen van vorig jaar het verschil te maken in 2021!
-
Hoe voeg je als citymarketeer juist nu waarde toe?
Hoe voeg je als citymarketeer juist nu waarde toe?Van betekenis zijn voor je inwoners, bezoekers, ondernemers, is relevanter dan ooit. De wereld staat op z’n kop en je kan je enorm laten afleiden. Maar vergeet niet dat je als citymarketeer juist nú, samen met deze groep, enorm veel waarde kan toevoegen.
-
Evenementen horen bij (de marketing van) de stad
Evenementen horen bij (de marketing van) de stadAls we iets geleerd hebben het afgelopen jaar is het dat evenementen van grote waarde zijn voor een stad. Hoe kunnen evenementen helpen met de positionering van de stad volgens de merkwaarden? Daar ligt een rol voor de citymarketeer.
-
Een hart onder de riem
Een hart onder de riemWe zien duidelijk hoe sommige lokale economieën veel te afhankelijk zijn geworden van de vrijetijdseconomie. Hoe krom ook, maar corona biedt perspectief voor een broodnodige herprioritering.
-
Offensief duurzaam herstel
Offensief duurzaam herstelOp 4 juni is #HierMoetJeZijn geïntroduceerd aan de landelijke media. Onder dit motto wil de toeristische sector Nederlanders inspireren voor een veilige vakantie in Nederland. De ´Hier moet je zijn´ beweging is er voor iedereen in de toeristische sector.