Nationale City- en Regiomarketing Trofee en Innovatie Award 2026
“
We werken eigenlijk altijd achter de schermen dus dat je daar publiekelijk voor beloond wordt is fijn, zowel voor ons als voor de opdrachtgevers erkenning dat we samen goed bezig zijn!
”
Nik Smit - Almere City Marketing en winnaar van de Nationale City- en Regiomarketing Trofee 2025
Om de professionalisering en ontwikkeling van ons vakgebied te stimuleren en met elkaar te vieren reikt Netwerk Citymarketing Nederland jaarlijks tijdens het Nationale Congres Citymarketing twee prijzen uit.
De Nationale City- en Regiomarketing Trofee (NCRT)
Zowel grote en kleine steden als ook regio’s kunnen meedingen naar dé belangrijkste prijs in ons vakgebied. Er is geen onderscheid tussen grote en kleine steden. De winnaar van de NCRT dient als inspirerend voorbeeld en ambassadeur voor andere steden en regio’s.
Bij je aanmelding ontvangen we graag antwoord op onder andere de volgende vragen:
Wat is de visie op het vakgebied in uw gemeente of regio?
Welke strategie ligt ten grondslag aan de activiteiten van uw organisatie?
Hoe zit uw organisatie in elkaar?
Welke aantoonbare resultaten heeft uw organisatie gedurende 2025 behaald en welke waarde hebben die opgeleverd voor uw stad of regio?
Hoe hebben de activiteiten van uw organisatie in 2025 een bijdrage geleverd aan de ontwikkeling van het vakgebied city- en regiomarketing?
Waarom denkt u dat uw organisatie dit jaar de Nationale City- en Regiomarketing Trofee moet winnen?
De City- en Regiomarketing Innovatie Award
De City- en Regiomarketing Innovatie Award wordt uitgereikt aan de beste innovatie in ons vakgebied. Het betreft een innovatie die is toegepast in het kalenderjaar 2025. De Innovatie Award gaat over innovaties - of zelfs transformaties - waar het vakgebied en de vakgenoten van kunnen leren; innovaties met aantoonbare, blijvende effecten die het vak van city- of regiomarketing verrijken. Te denken valt aan een innovatief project of evenement, een innovatieve organisatievorm of samenwerking, een innovatieve manier van marketing of branding, enz.
Bij je aanmelding ontvangen we graag antwoorden op onder andere de volgende vragen:
Waarom denkt u dat uw organisatie dit jaar de City- en Regiomarketing Innovatie Award moet winnen?
Geef een omschrijving van de innovatie. Wat houdt het in?
Hoe past deze innovatie binnen uw strategie en aan welk doel draagt deze bij?
Wat zijn voor 2025 de aantoonbare resultaten van de innovatie? Wat is het aantoonbaar blijvend effect qua toegevoegde waarde?
Geef aan hoe de innovatie een duurzame (of blijvende) bijdrage levert aan de ontwikkeling van het vakgebied city- en regiomarketing.
Hoe zit uw organisatie in elkaar?
Wie kunnen indienen?
De prijzen worden uitsluitend toegekend aan city- of regiomarketingorganisaties die werkzaam zijn voor een (fysiek) gebied en die het mandaat hebben om voor dat gebied de integrale promotie, marketing en/of branding uit te voeren. Andere inzendingen zullen niet in behandeling worden genomen.
Proces & planning 2026
Noteer de data alvast in je agenda!