
De paradox tussen historische identiteit en futuristische technologie bieden elke stad een opening om zich uniek te positioneren. De grootste uitdaging voor de toekomst van citymarketing; tot de volgende pandemie!
De paradox tussen historische identiteit en futuristische technologie bieden elke stad een opening om zich uniek te positioneren. De grootste uitdaging voor de toekomst van citymarketing; tot de volgende pandemie!
Stijgende zorgkosten. Corona. De komende crisis. Steeds meer gemeenten komen in financiële problemen. Hoe zorg je ervoor dat je gemeente dan toch blijft investeren in citymarketing en daarmee in haar eigen toekomst?
2020 was “een jaar om snel te vergeten”. Iedereen keek verlangend uit naar 2021. Maar één ding is duidelijk: we gaan niet van lockdown ineens naar risiconiveau nul. Aan jou de uitdaging om met de ervaringen van vorig jaar het verschil te maken in 2021!
Van betekenis zijn voor je inwoners, bezoekers, ondernemers, is relevanter dan ooit. De wereld staat op z’n kop en je kan je enorm laten afleiden. Maar vergeet niet dat je als citymarketeer juist nú, samen met deze groep, enorm veel waarde kan toevoegen.
Als we iets geleerd hebben het afgelopen jaar is het dat evenementen van grote waarde zijn voor een stad. Hoe kunnen evenementen helpen met de positionering van de stad volgens de merkwaarden? Daar ligt een rol voor de citymarketeer.
We zien duidelijk hoe sommige lokale economieën veel te afhankelijk zijn geworden van de vrijetijdseconomie. Hoe krom ook, maar corona biedt perspectief voor een broodnodige herprioritering.
Op 4 juni is #HierMoetJeZijn geïntroduceerd aan de landelijke media. Onder dit motto wil de toeristische sector Nederlanders inspireren voor een veilige vakantie in Nederland. De ´Hier moet je zijn´ beweging is er voor iedereen in de toeristische sector.
Op 11 februari 2020 vond de bijeenkomst Toerisme in Balans plaats. We delen de 10 belangrijkste learnings, een interessante compilatie, de presentatie van de sprekers en achtergrondinformatie op deze pagina.
Elk dorp en elke stad heeft een kloppend hart nodig. Een plaats om te ontmoeten, te ontspannen en om geld uit te geven. Het is het visitekaartje, maar ook een belangrijke werkgever. Die economische functie staat de laatste jaren onder druk.
Deze website maakt gebruik van cookies die noodzakelijk zijn om de website zo goed mogelijk te laten functioneren. Door op accepteren te klikken, geef je aan hiermee akkoord te gaan.