De invloed van citymarketing op binnensteden

De invloed van citymarketing op binnensteden

Op 29 maart 2022 werden we gastvrij ontvangen op een bijzondere locatie in Deventer en namen 40 professionals deel aan De invloed van Citymarketing op Binnensteden. De deelnemers kregen antwoord op de vraag: welke trends zijn van invloed op binnensteden en hoe kun je hier vanuit citymarketing op inspelen? En werden geinspireerd door bijzondere cases vanuit Utrecht en Deventer. In dit artikel vind je de presentaties en aanvullende rapporten.

Trends in de  binnensteden
Tineke Brinkhorst, senior adviseur centrumontwikkeling & retail bij BRO en Marjolein Dikmans, programmamanager Platform Binnenstadsmanagement schetsen de actuele trends die zich nu afspelen in de Nederlandse binnensteden. Ze geven een presentatie en betrekken de aanwezigen met behulp van stellingen en vragen via Mentimeter.

Publicatie Trends voor de Binnenstad

Presentatie 

Wat draagt citymarketing bij aan de Utrechtse binnenstad?
Jeroen Roose – Van Leijden, centrummanager, en Anne Wouters, marketeer bij Utrecht Marketing, vertellen hoe zij in de praktijk in Utrecht werken aan de aanpak van de binnenstad, wat zij daar aan (kunnen) doen.

Presentatie

Hoe speelt Deventer Marketing in op de veranderende binnenstad?
Carlijn Leenders, directeur Deventer Marketing, geeft inzicht in hoe Deventer Marketing aan de weg timmert. Zij vertelt onder andere over de transitie van haar eigen organisatie, het merk Deventer, de ontwikkeling van de binnenstad en welke rol citymarketing hierbij speelt. 

Presentatie