Legacy van Themajaren | 1 oktober 2024
Het Van Gogh Jaar, Mondriaan tot Dutch Design, de 750e verjaardag van de stad – themajaren zijn een krachtig instrument om bezoekers aan te trekken en de stad of regio op de kaart te zetten. Maar wat is nu écht de legacy van themajaren?
dinsdag 1 oktober 13:30 - 17:00
Scheltema Leiden, Marktsteeg 1, Leiden
Het Van Gogh Jaar, Mondriaan tot Dutch Design, de 750e verjaardag van de stad of het aankomende New Dutch Jaar – themajaren zijn een krachtig instrument om bezoekers aan te trekken en de stad of regio op de kaart te zetten. Maar wat is nu écht de legacy van een themajaar?
Lange termijn of direct resultaat?
In deze bijeenkomst duiken we diep in het concept van 'legacy'. We onderzoeken samen met ervaringsdeskundigen de ware impact van themajaren:
- Wat blijft er na tien jaar nog zichtbaar en tastbaar van deze inspanningen?
- Zijn de langetermijneffecten net zo groot als we hopen, of ligt de focus vooral op de directe resultaten?
Onze sprekers, allen doorgewinterde professionals, delen hun inzichten en ervaringen. Ze beantwoorden cruciale vragen als: Wat moet je in de voorbereidingen én tijdens het themajaar doen om blijvende impact te creëren?
Sprekers
- Martijn Bulthuis – Directeur Leiden&Partners - De legacy van City of Science 2022 in Leiden
- Nienke Nijboer & Marthe van Laarhoven – Projectleider Hanzejaar Deventer 2023 Beleidsadviseur Economie Gemeente Deventer - Manifest Hanzejaar Deventer: 10 eerlijke tips voor de organisatie van een themajaar
- Lian Duif – Expert themajaren - o.a. Jheronimusch Bosch 2016 & programmadirecteur Van Gogh Homeland
- Janneke Hendrikx - Manager PR & Influencer marketing bij NBTC - sluit als overall (landelijk) expert aan bij het vragenvuur
Programma
13:30 Inloop
14:00 Korte introductie: themajaren & legacy
14:15 Sprekers
15:45 Vragenvuur!
16:15 Netwerk (Citymarketing NL) Borrel
Overweegt jouw stad of regio een themajaar of ben je benieuwd naar de lessen van anderen?
Mis deze bijeenkomst dan niet! Tijdens het vragenvuur kun je ál jouw vragen afvuren op de ervaringsdeskundigen op het podium (én in de zaal).
Voor wie interessant?
Interessant als je een strategische rol hebt binnen een city- of regiomarketing organisatie of als je binnen een gemeente werkzaam bent op het gebied van cultuur, stadsontwikkeling of toerisme.