De Basis van Citymarketing (september 2024)

Op heldere wijze geeft Martin Boisen een uiteenzetting van de basisprincipes voor de startende maar ook meer ervaren citymarketeers. De exacte datum en locatie volgen.

  2 september 00:00 - 30 september 00:00

Dit college is zowel een introductie in de citymarketing/citybranding voor nieuwe geïnteresseerden, als een opfrisbeurt voor de meer ervaren citymarketeers in het vak. Hij is geschikt voor iedereen die bezig is met citymarketing of ermee aan de slag wil, maar zich (nog eens) in de basisprincipes en achtergronden van het vakgebied wil verdiepen. Wat begon als promotietool, is doorontwikkeld naar integrale citymarketing en beweegt zich nu naar strategische citybranding.

Het eerste deel van het programma wordt gegeven door Martin Boisen, directeur For the Love of Place & docent aan de Rijksuniversiteit Groningen. Hij behandelt onder andere de volgende onderwerpen:

  • Een introductie en een update over de basisprincipes van citymarketing

  • Een stoomcursus over wat de discipline citymarketing behelst

  • De ontwikkeling van promotie, naar marketing en vervolgens citybranding

In het tweede deel belichten we de praktijk. Het tweede deel wordt lekker interactief. Veel gelegenheid tot vragenstellen dus!