De Basis van marketing & branding van steden & regio's (15 april 2024)

De basis van marketing & branding van steden & regio's. De ontwikkeling en toekomst van ons vakgebied. Alle basisprincipes die je nú wilt weten. College door Martin Boisen.

  maandag 15 april 13:30 - 17:00

  Stadskantoor, Stadsplateau 1, Utrecht

Dit college is een introductie in de marketing & branding van steden & regio's voor nieuwe geïnteresseerden, maar zeker ook een opfrisbeurt voor de meer ervaren city- en regiomarketeers in het vak. Hij is geschikt voor iedereen die bezig is met city- en regiomarketing of ermee aan de slag wil. We belichten de ontwikkeling en toekomst van ons vakgebied en geven handvatten over de basisprincipes die je nú wilt weten en nodig hebt om je vak goed uit te oefenen. 

Het eerste deel van het programma bestaat uit een college. Deze wordt gegeven door Martin Boisen, directeur For the Love of Place & docent aan de Rijksuniversiteit Groningen. Hij behandelt onder andere de volgende onderwerpen:

  • Een introductie en een update over de basisprincipes van city- en regiomarketing

  • Een stoomcursus over wat de discipline city- en regiomarketing behelst

  • De ontwikkeling van promotie, naar marketing en vervolgens city- en regiobranding

In het tweede deel belichten we de praktijk vanuit drie verschillende organisaties. Dit deel is lekker interactief. Veel gelegenheid tot vragenstellen dus!

Programma

13.30

 

Inloop met koffie & thee

14.00

   Opening door dagvoorzitter Ank Hendriks, bestuurslid & strategist citybranding Utrecht

14.05

  College De basis van marketing & branding van steden & regio's door Martin Boisen

14.50

 

Pauze

15.10

  Vervolg College De basis van marketing & branding van steden & regio's door Martin Boisen

15.30

 

De basisprincipes van city- en regiomarketing in de praktijk (panel)

16.00

 

Afsluiting en napraten onder het genot van een hapje & drankje

17.00

 

Einde

Het Panel bestaat uit:

Martin Boisen is als kennispartner verbonden aan Netwerk Citymarketing Nederland. Onze kennispartners hebben net als onze stichting de ambitie om het vakgebied verder te ontwikkelen. Vanuit dit oogpunt werkt Martin incidenteel kosteloos voor de stichting. Alle inkomsten die via bijeenkomsten worden gegenereerd zijn bedoeld voor de instandhouding & continuiteit van de stichting. 

Wie is Martin Boisen

Martin Boisen van For the Love of Place is sinds 2005 adviseur op het gebied van marketing en branding van steden en regio’s. Hij is bedenker van de brand filter methodiek, gepassioneerd voorvechter van place brand management én een van de bedenkers van de ImagoMonitor-methodiek. 

Naast zijn advieswerk is Martin docent Sociale Geografie en Planologie aan de Rijksuniversiteit Groningen, Vice Voorzitter van The International Place Branding Association en betrokken bij IPBA Academy en CLOK Academy, en daarnaast een veel gevraagd spreker bij nationale en internationale congressen.