Nationaal Congres Citymarketing 2024

Talent & Impact

Donderdag 6 juni 2024
09.30 - 17.30 uur

Universiteit van Tilburg
Warandelaan 2
Tilburg

Talent & Impact

Ben jij klaar om de uitdaging aan te gaan, of je nu vertegenwoordiger bent van een grote stad in de 'War on talent' of van een kleinere gemeente die jong talent moet vasthouden? Het vinden en binden van talent is een cruciale taak voor elke stad en regio. Talent is niet alleen op zoek naar kansen, maar wil ook impact maken. De aanwezigheid of het gebrek aan talent heeft aanzienlijke gevolgen voor de ontwikkeling van onze stad en regio.

Op het Nationaal Congres Citymarketing gaan we dieper in op deze kwesties. Diverse sprekers uit de stad, regio, onderwijs en bedrijfsleven delen hun inzichten over welk talent we nodig hebben voor de toekomst en wat voor hen belangrijk is. We gaan de dialoog aan over hoe we talent kunnen binden aan onze stad of regio, en hoe we kunnen samenwerken met onderwijsinstellingen zoals ROC’s en universiteiten. Bovendien biedt het bedrijfsleven waardevolle lessen die we kunnen toepassen.

Maar het stopt niet bij discussies. Na het congres ben je niet alleen geïnspireerd, maar ook klaar om concreet aan de slag te gaan. We dagen je uit om te bedenken hoe je talent gaat aantrekken en behouden. Welke banen zijn essentieel? Hoe houd je talent vast dat in jouw stad of regio is opgeleid? En hoe ga je om met de uitdagingen van een krimpende bevolking?

Het congres biedt ook een inspirerend inkijkje in onze gaststad Tilburg en volop mogelijkheden om te netwerken tijdens de lunch en borrel. Mis deze kans niet om jouw stad of regio te versterken en de kracht van talent te omarmen!

Sprekers

Waarom dit thema?

De kracht van talent op een stad is veelzijdig en kan een enorme impact hebben. Ten eerste draagt talent bij aan economische groei en innovatie. Getalenteerde individuen brengen nieuwe ideeën, creativiteit en ondernemerschap met zich mee, wat resulteert in de oprichting van innovatieve bedrijven, startups en industrieën die de economie van de stad stimuleren.

Daarnaast verhoogt talent de concurrentiepositie van een stad op internationaal niveau. Een stad met een divers en hoogopgeleid talentenbestand trekt investeerders en bedrijven aan, waardoor het aantrekkelijker wordt voor buitenlandse investeringen en handel.

Bovendien draagt talent bij aan de sociale en culturele ontwikkeling van een stad. Getalenteerde individuen dragen bij aan het verrijken van de culturele scene, het creëren van levendige gemeenschappen en het stimuleren van sociale inclusie.

Tot slot heeft talent een positieve invloed op de levenskwaliteit in een stad. Hoogopgeleide professionals dragen bij aan de ontwikkeling van hoogwaardige voorzieningen, zoals onderwijs, gezondheidszorg en recreatie, waardoor de levensstandaard voor alle inwoners verbetert.

Kortom, talent is een drijvende kracht achter de groei, ontwikkeling en welvaart van een stad.

Voor wie is dit interessant?

Dit raakt zoveel sectoren en hopelijk vergeten we niemand, maar kom zeker op 6 juni naar Tilburg als je werkzaam bent voor: een city- of regiomarketingorganisatie, gemeente of provincie met als werkveld economie, arbeidsmarkt of citymarketing, HBO, ROC, economic board of expat center. En natuurlijk ook als je dit gewoon een ontzettend interessant thema vindt of de mensen wilt ontmoeten die dezelfde uitdagingen hebben.

Marketing Tilburg

Het Nationaal Congres Citymarketing 2024 vindt plaats in Tilburg. De stad waar mensen gemakkelijk samenwerken en oog hebben voor elkaar en waar verfrissende nieuwe ideeën ontstaan. Tilburg is door de wol geverfd en bezig met een ongekende transformatie. In 2019 heeft Marketing Tilburg het merk Tilburg ontwikkeld en scherp neergezet. De formule Sociaal x Experimenteel = Creatie is het DNA van Tilburg. Het verhaal van Tilburg wordt eenduidig en krachtig, samen met partners over de bühne gebracht. Marketing Tilburg adviseert stakeholders proactief, neemt ze mee in het verhaal en adviseert hen. Zodat uiteindelijk niemand binnen of buiten Nederland nog hoeft te zoeken naar verborgen schatten, omdat iedereen weet: in Tilburg moet je zijn.