Ga naar inhoud
Logo Netwerk Citymarketing Nederland Ga naar de homepage van Netwerk Citymarketing Nederland
Het netwerk
Dat inspireert
Twitter Netwerk Citymarketing Nederland Facebook Netwerk Citymarketing Nederland LinkedIn Netwerk Citymarketing Nederland
  • Bijeenkomsten
    • Agenda
    • Congres
    • Impressies
  • Congres
    • Impressie 2023
  • Trofee
    • Winnaars 2023
    • Genomineerden
    • Jury
  • Blogs
  • Het netwerk
    • Bestuur
    • Partners
    • Programmaraad
  • Contact
  • Zoeken

‘Land met een plan’: creatieve oplossingen op het gebied van waterbeheer en klimaatbestendigheid in stedelijke delta’s - Gijs van den Boomen | KuiperCompagnons

Gijs van den Boomen is creatief directeur en hoofdontwerper van KuiperCompagnons, een multidisciplinair advies- en ontwerpbureau voor de fysieke leefomgeving. De roots van het bureau liggen 100 jaar geleden bij een project waarin stedenbouw, landschap en architectuur samengingen: Tuindorp Vreewijk in Rotterdam. Nog steeds is de missie dezelfde: het faciliteren van ‘quality of life’.  

KuiperCompagnons werkte recent samen met Jan Rotmans aan het project 'Nederland in 2121' en ontwikkelde ‘Land met een plan’, een nieuwe blik op de toekomst van Nederland . In 2121 is Nederland als gevolg van de klimaatverandering verdeeld in de Randstad en de Kantstad. De Randstad is één grote lagunestad geworden, een groen-blauwe oase met water en groen als integraal onderdeel van de stedelijke omgeving. De Kantstad is gebouwd op de hogere gronden, het deel van Nederland dat ruim boven zeeniveau ligt.

Gijs van den Boomen is verantwoordelijk voor spraakmakende projecten in binnen- en buitenland. Zijn kracht ligt in het ontwerpen en realiseren van ruimtelijke concepten die morgen nodig zijn, met inachtneming van het lange termijn perspectief. Met zijn integrale manier van werken verbindt hij het landschap met de stad en technische innovatieve met duurzame esthetiek. Veel van zijn projecten richten zich op het oplossen van uitdagingen op het gebied van waterbeheer en klimaatbestendigheid in stedelijke delta’s.

Gijs neemt ons op het Nationaal Congres Citymarketing mee in aansprekende projecten, variërend van de Green Dragon Lake in Beijing, de Urban Farms in Singapore, Schieveste in Schiedam, de CO2-emissieneutrale Stad van de Zon in Heerhugowaard  tot de Bypass bij Kampen. Hij laat zien dat urban design/landschapsarchitectuur en citybranding/citymarketing nauw met elkaar verbonden zijn.

Bekijk voor meer informatie alvast deze video

Categorieën

  • Sprekers

Deel dit artikel

Deel deze pagina op Facebook Deel deze pagina op Twitter Deel deze pagina op LinkedIn Deel deze pagina op e-mail Deel deze pagina op WhatsApp
Terug
wil je op de hoogte gehouden worden?

Het Netwerk Citymarketing Nederland houdt je op de hoogte van belangrijke ontwikkelingen binnen citymarketing en biedt jaarlijks drie tot vier themabijeenkomsten én een vakdag.

Meld je aan voor onze LinkedIn groep

Stichting Netwerk Citymarketing Nederland

Kleine Haarsekade 113, 4205 VE Gorinchem info@netwerkcitymarketing.nl

Speciaal voor
Pers Partners
© 2023 Netwerk Citymarketing Nederland | Privacy statement
Twitter Netwerk Citymarketing Nederland Facebook Netwerk Citymarketing Nederland LinkedIn Netwerk Citymarketing Nederland

Deze website gebruikt cookies

Deze website maakt gebruik van cookies die noodzakelijk zijn om de website zo goed mogelijk te laten functioneren. Door op accepteren te klikken, geef je aan hiermee akkoord te gaan.

Meer informatie over cookies