Citymarketing, citymaking & citybranding | Gerben Baaij (voorzitter a.i.)
“Kom daar maar eens overheen”, grapt interim voorzitter Gerben Baaij van het Netwerk Citymarketing Nederland na het filmpje waarin gaststad Kampen Partners zich voorstelt en waarin de stad met de nodige zelfspot op de hak wordt genomen. Citymarketing is volop in ontwikkeling weet Baaij met het oog op de ontwikkeling van het vak en de vele congressen die het netwerk inmiddels heeft gehouden. “Sinds de oprichting is er veel gebeurd. Iedereen weet dat het iets anders is dan slogans en campagnes. Het gaat om eigenheid en identiteit en het werken aan een toekomst gericht op doelgroepen zoals inwoners, bedrijven en bezoekers.” Citymarketing, citymaking of citybranding hebben allemaal het zelfde punt wat centraal staat liet Gerben Baaij weten. “Het gaat erom wie je bent, wat je bent en waar je heen wilt.” Tot slot deed de interim voorzitter een oproep aan de zaal om samen te werken aan het imago van de citymarketing. “Laten we met elkaar iets gaan doen aan het imago van ons vakgebied”, zo daagde Baaij de zaal vol creatieve marketeers uit. “En als je er van uitgaat dat we iets doen met marketing, dan zouden we daar toch een keer een goed plan voor moeten verzinnen. Ik heb het gevoel dat zoiets na een jaar of veertien eindelijk wel eens een keer kan gaan lukken.’’
