Op donderdag 12 mei 2016 organiseerde het Netwerk Citymarketing samen met de Stichting Promotie Schiedam de Kennisbijeenkomst ‘Gebiedsontwikkeling en Citymarketing’. De bijeenkomst vond plaats in het Wennekerpand in Schiedam, een voormalige Jeneverfabriek die nu is ingericht als multfunctioneel cultuurhuis.Tijdens de bijeenkomst gingen zo’n 50 deelnemers met elkaar in debat over hoe gebiedsontwikkeling en citymarketing elkaar kunnen versterken. We werden daarbij geïnspireerd door keynote sprekers Dr. Alexander Otgaar van de Erasmus Universiteit en Mathieu Vaessen, senior adviseur van Bureau Seinpost. Vervolgens gingen we in groepen uiteen in een aantal break out sessies om een casus te bespreken en daar lessen uit te trekken. Deze lessen koppelden we aan het einde van de middag terug. We sloten de middag af met een gezellige borrel inclusief een authentieke Schiedamse Gin-Tonic en gingen met een goed gevulde Goody Bag van Schiedam de binnenstad van Schiedam verkennen of naar huis. Dank Schiedam voor het hosten van deze bijeenkomst en alle deelnemers voor hun komst.

Hieronder nog een korte foto reportage en links naar de presentaties en eventuele achtergrond informatie van de verschillende sprekers in het programma.

Gin Tonic buhrs borrel binnenstad2 binnenstad IMG_1605 IMG_1602 IMG_1600 IMG_1597 IMG_1596 IMG_1593 IMG_1582 IMG_1580

Programma:

13.30 uur Inloop met koffie en thee
14.00 uur Welkom door dagvoorzitter Annemieke Loef, bestuurslid Netwerk Citymarketing
14.05 uur Presentatie Alexander Otgaar, Erasmus Universiteit, Citydevelopment en het schakelen tussen meerdere schaalniveaus

14.30 uur Presentatie Mathieu Vaessen, Gebiedstransformatie, een concrete structurele aanpak van onderaf: Van drugswijk naar Modekwartier Klarendal Arnhem:
14.55 uur 1. Break out 1 Woon-, winkel- en recreatiegebieden roepen om citymarketing! Leonie van der Laan en Michel Buhrs, Bureau Buhrs
2. Break out 2 S’DAM en de profilering van het winkelgebied: Hoogstraat van winkelstraat naar straat vol leven. Patrick van ‘t Loo, Programmamanager Stadskern, Gemeente Schiedam
3. Break out 3 Branding van bedrijventerreinen: Industrieterrein Lage Weide en de branding van Utrecht. Marco van Hoek Projectleider Impuls Lage Weide

16.05 uur Terugkoppeling uitkomsten (plenair)
16.30 uur Afsluiting en borrel