header_kennismeeting

 

Welke rol speelt cultuur in de marketing van de Nederlandse steden? Th. B. Noordman schreef al in 2004 een lezenswaardig boek over Cultuur in citymarketing.

En vlak na de Dag van de Citymarketing 2014 organiseert het Netwerk Citymarketing een kennismeeting over dit nog steeds bijzonder actuele thema. Een paar krantenkoppen ter illustratie:

  • Leeuwarden Culturele Hoofdstad van Europa 2018!
  • Groningen tweede cultuurstad van Nederland
  • Weimar: stad van de klassieken en grote geesten

Cultuur en stedelijk imago zijn onlosmakelijk met elkaar verbonden, maar de normen hiervoor ontbreken nog. Betrokken gemeenteafdelingen lopen elkaar vaak in de weg bij het maken van beleid. Noordman legde al een ontwerp neer voor gemeentelijke citymarketing in de eenentwintigste eeuw, waarbij cultuur een sturende rol heeft en bijdraagt aan de economie van de gemeente. Wat is daarvan terecht gekomen?

Culturele_H_1_500_01Meer informatie over deze boeiende bijeenkomst verschijnt binnenkort op deze pagina.