header_dvdcm

 

Op 23 januari a.s. organiseert de stichting Netwerk Citymarketing Nederland weer de landelijke Dag van de Citymarketing. De Dag van de Citymarketing is het jaarlijkse congres van het Netwerk, waar de laatste inzichten en ontwikkelingen op het vakgebied worden besproken. Een dag waar de praktijk en kennisinstellingen elkaar ontmoeten en de felbegeerde Citymarketing Awards worden uitgereikt. U bent van harte welkom om aanwezig te zijn bij dit evenement.

Dag van de Citymarketing 2014 “Veranderende steden, nieuwe rollen”. Donderdag 23 januari, Media Plaza Jaarbeurs Utrecht.

Onder de bezielende leiding van Berd Warmelts van de Coöperatie Fabriek, proberen we een concreet antwoord te geven op de uitdagingen van morgen. Een van de keynote sprekers is Magdalena Florek, hoofddocente aan de Universiteit van Warschau. Zij zal vanuit een internationaal perspectief haar mening geven over de veranderingen die zich voltrekken bij bewoners, bezoekers en bedrijven en hoe deze hun keuzes beïnvloeden. En welk antwoord dit vraagt van de beleidsmakers. Daarnaast zal Herman Zondag, COO van Afas Software een presentatie verzorgen. Door dingen anders te doen, je medewerkers en klanten op een andere wijze bij je bedrijf te betrekken is AFAS op veel plekken in de picture gezet. Op inspirerende en verrassende wijze zal Herman de deelnemers aan de Dag van de Citymarketing prikkelen om het roer om te gooien. Alle aanwezigen op 23 januari ontvangen zijn managementkookboek “Van spaghetti naar asperges”!

De workshops worden gegeven door niemand minder dan Karoline Wiegerink, lector Cityhospitality & Citymarketing aan Hotelschool The Hague, Lars Pijlman van Seinpost Adviesbureau, Gudrun Feldkamp van 100% Feldkamp, Michiel van de Schaaf en Carlijn Leenders van Toerisme Utrecht, Nel de Jager van De Jager Winkelstraatmanagement en Gerben Baaij van Dordrecht Marketing en Ina Roeterdink van het Nationaal Restauratiefonds.

Bekijk hier de Sprekers en Workshops Dag van de Citymarketing 2014

Awards
Tijdens de Dag van de Citymarketing wordt de Citymarketing Innovatie Award toegekend aan een organisatie of persoon die zich op een innovatieve manier onderscheidt. De prijs zal worden uitgereikt door de voorzitter van de jury, Ton Rombouts, burgemeester van ’s Hertogenbosch. Daarnaast zal wederom de Scriptieprijs worden uitgereikt aan die student die de beste bijdrage aan de kennisontwikkeling vanuit het onderwijs heeft geleverd.

Drie genomineerden voor de Citymarketing Innovatie Award 2014

Bekendmaking winnaar en uitreiking op Dag van de Citymarketing, 23 januari

Drie organisaties zijn genomineerd voor de Nederlandse Citymarketing Innovatie Award 2014. Dat heeft Netwerk Citymarketing vandaag bekend gemaakt. De prestigieuze prijs voor innovatieve projecten op het gebied van citymarketing wordt uitgereikt tijdens de Dag van de Citymarketing op donderdag 23 januari 2014 in Media Plaza Jaarbeurs Utrecht.

Uit circa twintig inzendingen afkomstig uit het hele land zijn er drie genomineerd voor de finale.

Het gaat om Het Bergse Ideeën Lab van Aangenaam Bergen op Zoom, Utrecht Gastvrij 3.0 van Toerisme Utrecht en World Food Center een initiatief van zeven partners binnen de Regio FoodValley (Ede-Wageningen).

Ook voor de Scriptieprijs zijn de drie genomineerden bekend:

– ‘Von Fingerspitzengefühl, zur Realität’ van R. Stikkelorum ( Hogeschool Inholland Rotterdam) – ‘Branding aan zet: procesprincipes voor het positioneren van bestaande kantoren in binnenstedelijke gebiedstranformaties’ van L. Roodbol (TU Delft) – ‘Gastvrijheid in steden’ van C. Goudriaan en L. van Milt (Hogeschool Rotterdam)

Schermafbeelding 2013-09-12 om 11.10.29

Netwerk Citymarketing

De stichting Netwerk Citymarketing Nederland is een Nederlands samenwerkingsverband van organisaties en personen, actief op het gebied van citymarketing en andere gebiedsgebonden marketingactiviteiten. Het Netwerk Citymarketing draagt actief bij aan het delen van kennis en ervaringen van verschillende steden. De jaarlijkse Dag van de Citymarketing is hier een mooi voorbeeld van: er komen honderden citymarketeers bij elkaar om de stand van zaken op hun vakgebied met elkaar te bespreken.