header_kennismeeting

 

Meld u nu hier aan

15 OKTOBER: THEMABIJEENKOMST ‘CITYMARKETING EN CROWDFUNDING’

Crowdfunding

Crowdfunding – het verkrijgen van geld bij een grote massa kleine financiers – is booming. In een paar jaar tijd hebben honderden crowdfunding initiatieven het licht gezien en de media staan er bol van. Daarbij wordt crowdfunding al lang niet meer enkel gezien als middel van financieren, inmiddels ontdekten veel partijen het marketingpotentieel van crowdfunding: de mini-investeerders of -gevers blijken zich als ware ambassadeurs te ontpoppen. 

Crowdfunding en citymarketing

En dat begint nu ook in de wereld van citymarketing op te vallen: gemeenten en citymarketeers zien crowdfunding meer en meer als innovatief middel om burgers gevoelsmatig eigenaar te laten worden van (een deel van) de stad en hen zo op te laten komen voor de kracht van de stad. Maar hoe werkt crowdfunding precies? En wat kunnen we ermee op het gebied van citymarketing? Daarom was één van de Workshops tijdens de Dag van Citymarketing op 24 januari jl. in Amsterdam gewijd aan dit thema. Deze kennismaking van 45 minuten smaakte absoluut naar meer. Het NetwerkCitymarketing Nederland organiseert daarom in vervolg daarop een speciale themabijeenkomst over dit onderwerp.

Themabijeenkomst

Op 15 oktober a.s. neemt Simon Douw ons mee in de wereld van crowdfunding. Douw&Koren Crowdfunding Consultancy was het eerste bedrijf dat in Nederland een crowdfunding platform voor ondernemers realiseerde. Zij maakten crowdfunding campagnes in binnen- en buitenland, doen veel onderzoek naar de ontwikkeling van crowdfunding en adviseren ministeries, gemeenten en banken. Het eerste uur van het seminar heeft de vorm van een lezing, waarin we proberen de opkomst van crowdfunding te begrijpen en leren hoe crowdfunding precies werkt: wat werkt wel en wat werkt juist niet? Wat zijn de principes? Het tweede uur gaan we zelf in teams aan de slag om de geleerde materie in de praktijk toe te passen op crowdfunding projecten die raken aan citymarketing. Een vingeroefening en verdergaande kennismaking. En tot slot bespreken we kort plenair een aantal ideeën en resultaten vanuit de deelnemers.

Programma

14.00 uur Introductie en welkom

14.05 uur Seminar deel 1

15.05 uur Pauze

15.30 uur Seminar deel 2

16.30 uur Afsluiting

16.35 uur Netwerkborrel

De bijeenkomst vindt plaats in Dordrecht. De exacte locatie wordt later bekend gemaakt. De kosten voor deelname bedragen € 75,- per persoon, excl. BTW.

Meld u nu hier aan 

Deze bijeenkomst wordt mede mogelijk gemaakt door bijdragen van Rabobank Nederland en Dordrecht Marketing.

U bent van harte welkom!